Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

onsdag 8 februari 2012

MY OLD ARCHIVES



I många år har jag arkiverat bilder från olika hem, som jag gillar. Jag har samlat inredningstidningar sedan jag var liten och när internet kom var jag tidig med att arkivera allt fint som jag hittade. Den största anledningen till att jag började blogga var faktiskt att försöka bringa lite ordning bland alla bilder och bloggen blev ett perfekt ställe att samla allt på. En gång i veckan kommer jag att dela med mig av mitt "gamla" arkiv. Det vill säga sådant som jag samlat på mig innan jag började med Blackbird.

Först ut är Stephanie Rammeloos hem. Stephanie är konceptdesigner och bor i Amsterdam. Jag gillar hennes hem..tycker att det är personligt och skapar en härlig känsla av rymd. Stephanie har även en egen blogg......Dreamboat, som jag kan rekommendera!

For years, I have archived images from different homes, which I like. I have collected decor magazines since I was little and when the internet arrived, I was early to archive everything nice that I found. The main reason I started blogging was actually trying to bring some order among all the pictures and the blog was a perfect place to collect everything on. Once a week I will share with you my "old"archives. 

First up is Stephanie Rammeloos home. Stephanie is a concept designer and lives in Amsterdam. I like her home .. think it is personal and creates a great feeling of spaciousness. Stephanie also has a blog ...... Dreamboat, which I recommend!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar