Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

torsdag 10 maj 2012

THE ORDINARY HOUSE







Mellan trädstammarna i Nacka, Sverige, ligger "The ordinary house", ritat av arkitektbyrån In Praise of Shadows. Inte så ordinärt, som namnet säger, men kanske kallas det så på grund av sin enkla arkitektur. 
Jag gillar det. Enkelt. Trä. Naturligt.

//Between the trees, in Nacka, Sweden, you find "The ordinary house", designed by the architectural firm "In Praise of Shadows". Not so ordinary, as the name says, but maybe it got its name because of its simple architecture. I like it. Simple. Wood. Naturally//




8 kommentarer:

  1. this is to die for! exactly how I want it!

    SvaraRadera
  2. Totally - it is to die for! NICE!

    SvaraRadera
  3. Mycket ovanligt. Gillar de där lååånga vita gardinerna. Fantastiskt. Ett hus att finna lugn i.

    Hälsningar från Madrid

    SvaraRadera
  4. Och där har jag faktiskt varit! Fantastiskt häftigt hus och en jättefin trädgard med japanska körsbärsträd. Pappan i huset är dessutom en ypperlig kock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha...Vad spännande!!!! Är det vänner till dig?

      Ha en fin kväll!

      Blackbird/Charlotte

      Radera
    2. Vi känner varandra genom mitt arbete. Vi bodde nästan också grannar förut. Jag skrev tidigare ett inlägg i bloggen om detta hus. En minnesvärd kväll minsann!http://skidskankansgladadagar.blogspot.se/2012/01/solbrinken.html

      Radera
    3. Häftigt! Jag har nu kollat in ditt inlägg och din blogg!! Tack för att du delad med dig! Alltid kul att få lite extra info om sitt inlägg;-)

      Ha en fin dag!

      kram Charlotte

      Radera
  5. Her kunne jeg flyttet rett inn!;)
    Så fint!!!

    Fin og inspirerende blogg du har!!:D

    -Regine

    SvaraRadera