Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

tisdag 7 augusti 2012

ALL WORK AND NO PLAY

Bild via FantasticFrank

Att vara tillbaka i verkligheten (jobbet) innebär också en del planerande och strukturerande. Min agenda börja fyllas med en massa spännande projekt och mitt liv (om jag får som jag vill) kommer att förändras på många olika plan. Som ni vet kommer vi bland annat att flytta. Vart vet vi ännu inte, men mitt nästan maniska letande borde bära frukt snart. På jobbfronten händer det också grejer. Jag lovar att skriva mer om detta snart. Vad händer hos er i höst? Lämna gärna en kommentar och berätta!

//Being back in the real world (work) is also a part of planning and structuring. My agenda is filled with a lot of exciting projects and my life (if I get what I want) will change in many different ways. As you know we leave our apartment in October. We just don´t know where to move, but my almost manic searching, should bear fruit soon. What happens in your life this fall? Please leave a comment and let me know!//

6 kommentarer:

  1. We've just moved into a new flat, which is so much bigger than our old one, and suddenly it seems empty. I am loving the procedure of slowly filling up our new home with things we collect over time.

    http://ettas-corner.blogspot.co.uk/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh how exciting! Good luck!

      Hugs from Charlotte/Blackbird

      Radera
  2. Det är så spännande och kul när hösten är så där oviss, på ett bra sätt. Nystart liksom. Vi flyttar i slutet av veckan. Får barn senare i höst, och ja.. det känns väldigt mycket som ett nytt kapitel i livet! Lycka till med allt. Kram Elina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Oj oj! Då har du mycket att se fram emot i höst! Ett nytt liv! Barn är det bästa som finns! Lycka till!

      Kram Charlotte/Blackbird

      Radera
  3. Charlotte din blogg är underbar! Älskar när man blir inspirerad och bara bläddrar vidare och vidare. Hade varit väldigt intressant att få veta vad du har för utbildning som inredare, är så sugen men vägarna verkar många om jag inte är helt fel?

    Vänlig hälsning
    Frida
    (pittoreskt.blogspot.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frida!

      Vad kul att du gillar min blogg! Det tröttnar jag aldrig på att höra ;-)
      Jag läste (en väldigt dålig) inredningsarkitekt-utbildning på distans för ca 10 år sedan. Jag tror att urvalet av kurser är mycket större och bättre nu. Den mesta och bästa kunskapen har jag fått genom att praktisera och göra en massa missar. Lycka till!

      Hälsningar Charlotte/Blackbird

      Radera